loading...
سلامتی گواراترین نعمت هاست...
به نام خدا
ali.shahmaleki بازدید : 78 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

هفت اشتباه که جوش ها را بدتر می کند 

جوش های خود را فشار ندهید

این کار باعث تشدید آکنه و گسترش التهاب می گردد. اگر لازم باشد که جوش های سر سفید و سر سیاه فشرده شوند، باید این کار توسط پزشک متخصص پوست انجام شود.
۲ - صورت خود را بیش از حد با آب ولرم و پاک کننده های ملایم  نشویید
جوش صورت به دلیل بهداشت کم و نامناسب نیست. در واقع شستشوی شدید باعث تحریک پوست و تشدید آکنه می شود.
۳ - هنگام خرید مواد آرایشی پوست و مو دقت کنید که جوش زا نباشد و لفظ   NON COMEDOGENIC  روی آن حک شده باشد
 COMEDO  به معنای جوش سر سیاه در صورت می باشد و لفظ NON COMEDOGENIC  یعنی اینکه کرم ضد آفتاب یا ماده آرایشی کاربردی، باعث انسداد سوراخ های پوست و در نتیجه تشدید آکنه نمی شود.
۴ - موی چرب یا لوازم ورزشی در تماس با پوست می تواند باعث تحریک پوست و تشدید آکنه شود
پس اگر موی شما چرب است هر روز آن را بشویید و از تماس آن با پوست صورت جلوگیری کنید. دقت کنید موادی که به موهای خود می مالید، چرب نباشند. پوشیدن لباس نخی زیر لباس های ورزشی از تماس با پوست و تحریک آن جلوگیری می کند.
۵ - اجازه دهید اثرات داروها با گذر زمان ظاهر شود
از پزشک خود راجع به شروع اثر داروها و زمان حداکثر اثر دارو بپرسید. به طور معمول ۸ – ۶ هفته طول می کشد تا اثر داروها شروع شود. پس تا این زمان داروها را منظم مصرف کنید.
۶ - داروها را دقیقا طبق نظر پزشکتان مصرف کنید
مصرف بیش از حد داروها نه تنها باعث بهبود سریع تر نمی شود، بلکه گاهی آکنه را بدتر می کند.
۷ - از آفتاب دوری کنید
بر خلاف نظر عامه مردم، آفتاب گرفتن  TANNING  و تابش معمول آفتاب آکنه را بدترمی کند. به علاوه بعضی از داروهای آکنه، پوست را به تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش حساس می کند و می تواند موجب آفتاب سوختگی شود. پس مهم است که از وسایل محافظت از آفتاب ( کلاه، ضد آفتاب و …) استفاده کنید. دقت کنید ضد آفتاب شما حتما باید فاقد چربی باشد.
ali.shahmaleki بازدید : 84 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

220 کدام غذاها  باعث کند ذهنی و نابودی هوش می شود

برخی از مواد غذایی بسیار اعتیاد آور هستند و درحکم مواد مخدر هستند مثلا مواد غذایی پرچرب و تنقلات شیرین  از این دسته اند .می بینید که  انسان دوست دارد از این مواد غذایی بخورد چون مغز نسبت به آنها اعتیاد پیداکرده است و بسیاری از مردم نمی توانند دست از انها بکشند و در نتیجه چاق می شوند.یک رژیم غذایی برای حفظ مغز حدود ۲۰ درصد از کالری روزانه را باید مصرف کند

در رژیم غذایی ما برخی از مواد غذایی یافت می‌شوند که ما با خوردن آنها به کند ذهنی و نابودی هوش بیشتر کمک می‌کنیم.

۱-تنقلات : برگرها، سرخ‌کردنی‌ها و چیزهایی شبیه آن ما را دچار وسوسه ‌می‌کند اما خوردن این مواد غذایی باعث انباشته شدن چربی‌ها ‌می‌شود که این امر اعتیاد را بوجود می‌آورد.

مصرف نامحدود تنقلات مانع تولید «دوپامین» می‌شود که ماده شیمیایی «شادی» در بدن ما است و علائمی را به وجود می‌آورد که با نوسان اخلاقی و افسردگی ارتباط دارد.

۲-محصولات غذایی غنی از قند: قند‌های ذخیره شده که مسبب مشکلات عصبی است.

مصرف بیش از حد قند منجر به کاهش تولید یک ماده شیمیایی در مغز می‌شود که به عنوان فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز شناخته شده است.

نبود این ماده باعث اختلال در یادگیری و همچنین به خاطر سپردن می‌شود. طبیعت اعتیاد‌آور شکر عواقب بلند مدتی بهمراه دارد به طوریکه بر توانایی یادگیری تاثیر می‌گذارد و مهارت‌های شناختی را تضعیف می‌کند.

۳-مواد غذایی سرخ شده: مواد غذایی سرخ شده، به سبک پخت جنوبی در جنوب شرقی آمریکا به عنوان «کمربند سکته مغزی» شناخته شده است.

سطوح بالای چربی و کلسترول موجود در مواد غذایی سرخ شده بر دیواره‌های شریان تامین خون به مغز رسوب می‌کند؛ عدم خون‌رسانی کافی در نهایت باعث سکته مغزی می‌شود.

بنابراین، هنگامی که در رژیم غذایی به طور منظم شامل مواد غذایی سرخ شده باشد، شما بیشتر با دردسر و مشکلات مواجه می‌شوید.

۴-وعده‌های غذایی منجمد شده: اکثر افراد در زندگی خود به دلیل زمان کمی که دارند مجبور می‌شوند که غذاهای خود را فریز کنند.

مصرف مواد غذایی یخ زده، به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد و همچنین به زوال عقل که تخریب سلول‌های مغزی در طول زمان است،‌ منتهی شود.

۵-محصولات غذایی شور: مواد غذایی شور درست مانند مواد قندی، می‌تواند اعتیاد آور باشد و با عواقب خطرناک همراه باشد.

سدیم در تغییرات فشار خون شناخته شده است اما نکته اینجاست که آیا می‌دانید که این ماده می‌تواند همچنین توانایی‌های تفکر ما را مختل سازد؟

برای هر چیزی پزشکان به ما توصیه نمی‌کنند که مصرف نمک را کم کنیم.

نمک، به عنوان یک ماده نگهدارنده در ترشی‌ها استفاده می‌شود، پس از زیاده‌روی در خوردن آن خودداری کنید.

۶- پروتئین‌های فرآوری شده: پروتئین‌ها و چربی‌ها چیزهایی که ما از دوران مدرسه آنها را می‌شناسیم.

زمانی که پروتئین‌ها فرآوری می‌شوند و تبدیل به سوسیس، پپرونی و کالباس، می‌شوند پروئتین‌ها خطرناک می‌شوند.

مواد نگهدارنده، مانند نیترات سدیم، زمانی که در فرآوری گوشت با پروتئین‌ها ترکیب می‌شود بسیار سرطان زا می‌شوند.

۷-نیکوتین: نیکوتین زمانی که به میزان بالا مصرف می‌شود به دلیل کاهش عرضه خون و اکسیژن به مغز به عنوان عامل سرطان شناخته می‌شود.

علاوه بر این، سفت ‌شدن مویرگ‌ها و تأثیر بر عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی و انتقال مواد شیمیایی در بدن از دیگر عوارض آن به شمار می‌آید.

۸-شیرین کننده‌های مصنوعی: بسیاری از ما نسبت به این موضوع که شیرین کننده‌های مصنوعی در زندگی ما فاقد آسیب هستند دارای تصور غلط هستیم.

استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی در نهایت به آسیب‌های مغزی منتهی می‌شود.

۹-چربی‌های ترانس: چربی‌های ترانس (trans fats) هنگام افزودن هیدروژن به روغن‌های مایع گیاهی (عمل هیدروژنه کردن)، برای بالابردن نقطه ذوب آنها (جامد کردن) جهت افزایش طول عمر و پایداری شان به وجود می‌آیند.

چربی‌های ترانس در روغن‌های شیرینی‌پزی، روغن نباتی جامد، مارگارین‌ها، شیرینی‌ها، غذاهای حاضری، غذاهای سرخ شده مثل پیراشکی و سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده و سایر غذاهایی که با روغن‌های هیدروژنه، پخته یا سرخ شده‌اند، یافت می‌شوند.

مصرف چربی‌های ترانس خطر ابتلا به بیماری کرونر قلبی را افزایش می‌دهد؛ در طی یک دوره، ما را با درد و رنج یک سکته مغزی حساس مواجه می‌سازد.

همچنین، مصرف این نوع چربی سبب کم شدن حجم مغز می‌شود که در نهایت به بیماری آلزایمر منتهی می‌شود.

منبع-دکترمن

 

ali.shahmaleki بازدید : 93 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

Fotolia 45151962 Subscription XL 1 عالی ترین غذاها برای مغز

آنچه می خورید  بر سلامت کلی بدن ، سطح انرژی ،  تغذیه هر سلول در بدن از جمله سلول های مغز موثر است،  بدون مواد غذایی مناسب ممکن است  قادر به تمرکز نباشیم.  از سوی دیگر مواد غذایی مناسب می تواند مغز  را قوی تر کند و هوشیاری و آگاهی را افزایش دهد ،ه برخی مواد غذایی خاص  ماهیچه های مغز را قویتر میکنند می‌دانیم که غذایی که می‌خوریم بر روی بدنمان تأثیر می‌گذارد. اما تأثیر آن بر روی چگونگی کارکرد مغز، از آن هم بیشتر است. خلق و خو، انگیزه و عملکرد ذهنی به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند.

مغز از نظر سازوکار (متابولیسم)، اندام بسیار فعالی است و بر اثر این فعالیت به مواد غذایی نیاز وافر دارد. در آزمایشگاه‌های پژوهشی مشخص شده است که غذای صحیح و مناسب، حاوی مواد شیمیایی طبیعی، می‌تواند توانائی‌های ذهنی را افزایش دهد، به تمرکز بهتر کمک کند، مهارت‌های حسی را تنظیم کند، انگیزه فرد را افزایش دهد، حافظه را بهبود بخشد، زمان واکنش فرد را سرعت بخشد، استرس را کاهش دهد و احتمالاً از پیرشدن مغز جلوگیری نماید.

 

چربی‌های مناسب

شواهد نشان می‌دهد که رژیم غذایی شامل مقدار زیادی چربی و مقدار کمی سبزی و میوه، نه تنها برای قلب بد است بلکه با برخی سرطان‌ها نیز ارتباط دارد. همچنین می‌تواند باعث افسردگی و پرخاشگری شود. چنین رژیم غذایی بیشتر در بین مردان شایع است.
سلامت مغز شما نه تنها به مقدار چربی‌ای که می‌خورید بلکه به نوع آن نیز بستگی دارد. عملکرد ذهنی انسان به نوع خاصی از چربی نیاز دارد که بیشتر در ماهی یافت می‌شود و امگا -۳ نام دارد. باید توجه داشت که حتی اگر رژیم غذایی از نظر سطح و مقدار چربی مناسب باشد امّا نوع اشتباهی از چربی را شامل گردد می‌تواند به تضعیف تدریجی هوش منجر شود. نکته ناراحت کننده این است که بعضی چربی‌ها که برای قلب، سالم در نظر گرفته می‌شوند برای ذهن، مشکل‌زا می‌باشند.
اسیدهای چرب امگا-۳ از اجزاء سازنده و فوق‌العاده مهم غشاء بیرونی سلول‌های مغز می‌باشند. کلیه پیام‌ها در مغز باید از طریق این غشاء سلّولی عبور کنند. به علاوه، با تشکیل و به وجود آمدن ارتباطات جدید بین سلول‌های عصبی که بر اثر آموزش و حافظه صورت می‌گیرد، غشاءهای جدید باید برای در بر گرفتن آن‌ها شکل گیرد. تمام غشاءهای سلولی مغز به طور مداوم نیاز به اسیدهای چرب تازه برای بازسازی خود دارند. پژوهش‌های بسیاری نشان داده است که امگا -۳ برای عملکرد بهینه مغز از همه چیز مناسب‌تر است.
با این که بسیاری از مردم مقدار زیادی چربی اشباع شده مصرف می‌کنند امّا با وجود این به مقدار کافی امگا-۳ به بدنشان نمی‌رسد. و روغن‌هایی که به طور گسترده‌ای به عنوان روغن‌های سالم برای قلب تبلیغ و در آشپزی استفاده می‌شوند، مثل روغن ذرت و روغن آفتاب‌گردان، تقریباً فاقد امگا -۳ هستند. در عوض، در آن‌ها اسیدهای چرب امگا-۶ به وفور وجود دارد. باید توجه داشت که بدن ما به توازن و تعادل مناسبی از اسیدهای چرب امگا -۳ و امگا-۶ نیاز دارد. بدین منظور، روغن گردو و روغن کانولا قویاً توصیه می‌شود.
با تأمین مواد غذایی مناسب برای ناقل‌های عصبی مغز می‌توان هوشیاری، حافظه و مقاومت در برابر استرس را افزایش داد. یکی از این مواد غذایی، نوعی ویتامین ب موجود در تخم‌مرغ است. مطالعات نشان داده است که این نوع ویتامین ب باعث افزایش حافظه و تسریع زمان واکنش در حیوانات، به ویژه حیوانات پیر می‌گردد. در انسان‌ها نیز باعث افزایش حافظه و کاهش خستگی می‌گردد.
ویتامین‌های ب تأثیری قوی بر عملکرد ذهنی و خلق و خوی انسان‌ها دارند ولی متأسفانه کمبود بسیاری از ویتامین‌های ب در مردم به چشم می‌خورد.
پژوهش‌ها روش‌های دیگری را نیز برای بهبود عملکرد ذهنی مشخص نموده‌اند:

شکر می‌تواند به تیزهوشی انسان کمک کند- هر چند هیچکس نمی‌تواند اندازه و زمان مصرف مناسب آن را برای خودش تعیین کند.

کربوهیدرات‌ها، به ویژه هنگامی که همراه با پروتئین یا چربی مصرف نشوند، عملکرد ذهنی انسان را تقویت می‌کنند.

ali.shahmaleki بازدید : 68 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

Fotolia 46752454 Subscription XL 1 کاهش ندهید کارایی مغز را با این غذاها

 

تا حالا به این موارد  توجه کرده اید که تاثیر غذا در کارکرد مغز چطوراست ، در این بخش شما را با غذاهایی که کارکرد  مغز را کاهش میدهند آشنا میکنیم تاازاین غذاها نخورید

 

شاید فکر می کنید هوش و استعداد ذاتی است و نمی توانید بیش از این باهوش شوید، اما بعضی از خوراکی ها کارایی مغزتان را تحت تاثیر قرار داده و شما را باهوش تر می کند. بنابراین اگر می خواهید عملکرد مغزتان رو به افزایش باشد و روز به روز هم بیشتر شود. باید از مصرف گروهی از مواد غذایی پرهیز کنید و آنها را به رژیم غذایی تان راه ندهید. در اینجا غذاهای «خنگ کننده» را بهتر بشناسید و هر چه بیشتر از آنها فاصله بگیرید.

۱- آدامس
گروهی از محققان بر این باورند که آدامس جویدن در بعضی شرایط کارآیی مغز را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان می دهند آدامس جویدن هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز و دقت نیاز دارند حفظ داده ها را در کوتاه مدت مخدوش می کند. آدامس جویدن ثبت داده ها و اطلاعات مختلف در مغز را با مشکلاتی روبرو می کند.

با این وجود، پژوهش های دیگری نشان می دهند آدامس جویدن به افزایش تمرکز کمک می کند. در این زمینه پژوهش های متناقضی دیده می شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در این زمینه دچار سردرگمی شوید. به هر حال، اگر به جویدن آدامس عادت دارید بهتر است نیم نگاهی به این هشدارها هم داشته باشید یا عادت های مضر دیگر برای سلامت مغز را از کنید به اندازه کافی آب بنوشید، خواب کافی داشته باشید و مغزتان را فعال نگه دارید تا مشکلات کاهش حافظه به سراغ تان نیاید.

۲- چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا
پژوهش هایی که روی چهار هزار کودک انجام شده نشان می دهند کودکان سه ساله ای که در رژیم غذایی شان مقدار زیادی غذاهای کم ارزش و فست فودهایی مانند چیپس، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده وجود داشت در سال های بعد ضریب هوشی کمتری داشتند.
بنابراین مهم است که پدر و مادرها از همان سال های اولیه به رژیم غذایی فرزندانشان توجه داشته باشند. علاوه بر این، داشتن تغذیه خوب در دوران کودکی هوش زبان شناختی کودکان را تقویت می کند.

پژوهشگران تاکید می کنند مصرف غذاهایی مفید برای رشد و پرورش مغز در دوران کودکی ضروری است. با این وجود، شاید سخت باشد که کودک ایرادی تان را راضی کنید تا از مصرف فست فودهای چرب و خوشمزه دست بکشد و به سراغ غذاهای سالم تر برود.

برای رسیدن به این هدف باید پشتکار داشته باشید. زود مایوس نشوید. یادتان باشید که باید کودکان را بارها و بارها به خوردن غذاهای سالم تشویق کرده و آنقدر این کار را تکرار کنید تا به این رژیم غذایی عادت کنند. حتی می توانید با کمک ساندویچ و اسنک های خوش قیافه این مواد غذایی سالم را به رژیم غذایی فرزند دلبندتان راه دهید.

۳- کره
اگر رژیم غذایی شما سرشار از چربی های اشباع شده باشد، عملکرد مغزتان کاهش می یابد. نیتجه پژوهش های محققان دانشگاه هاروارد این موضوع را تایید می کند. در این تحقیق پژوهشگران شش هزار خانم را به مدت چهار سال بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند خانم هایی که در رژیم غذایی شان چربی های اشباع شده بیشتری وجود داشت، در آزمون های تست هوش و حافظه ضعیف تر بودند و مغزشان عملکرد پایین تری داشت ولی خانم هایی که در رژیم غذایی شان چربی های تک غیراشباع شده وجود داشت؛ مانند چربی موجود در روغن زیتون و آووکادو، امتیازهای بیشتری را در آزمون های مختلف به دست می آورند.

البته نیازی به حذف کامل این مواد غذایی نیست و مقدار کمی از این چربی ها در رژیم غذایی مشکلی ایجاد نمی کند. پس بهتر است نمونه های کم چرب تری از فرآورده های حیوانی مانند پنیر، ماست و شیر را انتخاب کنید و از مصرف گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس هم پرهیز کنید.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند بهتر است پروتئین مورد نیاز بدنتان را از منابع گیاهی تامین کنید و بیشتر به سراغ مصرف سویا و حبوبات بروید.

۴- رژیم غذاییِ کم کربوهیدرات
خیلی ها دوست دارند لاغر شوند و برای انجام هر کاری حاضرند اما معمولا اولین فکری که به ذهنشان می رسد حذف تمام هیدرات ها از رژیم غذایی شان است، غافل از اینکه اگرچه ممکن است این کار در کوتاه مدت باعث لاغری شان شود اما در دراز مدت عوارض زیادی برای سلامت شان دارد. حذف کربن با کاهش قابل توجه هیدرات های کربن هم با کاهش فعالیت مغز در ارتباط است و شما را به سمت کند ذهن شدن پیش می برد.

پژوهشی که اواخر سال گذشته روی ۱۹ خانم ۲۲ تا ۵۵ ساله انجام شده نشان می دهد افرادی که برای لاغر شدن رژیم های سفت و سختی را دنبال می کردند و در رژیم غذایی شان هیدرات کربن نمی خورند، بخشی از مهارت های مغزشان ضعیف شده بود و در آزمون های حافظه عملکرد ضعیف تری داشتند و در مقابل افرادی که به اندازه کافی هیدرات کربن می خورند ذهن فعال تری داشتند و حافظه شان از سرعت قابل قبولی برخوردار بود.

همانطور که ذکر شد بیشتر افراد دل خوشی از مواد غذایی حاوی هیدرات کربن بالا ندارند و آن را عامل اضافه وزنشان می دانند؛ در حالی که متخصصان تغذیه به شما توصیه می کنند که با هیدرات های کربن دشمن نباشید و آنها را عامل اصلی چاقی تان نپندارید. چاقی در اثر افزایش کالری بدن به وجود می آید و هیدرات های کربن اگر به میزان کافی مصرف شوند، سبب چاقی شما نمی شوند. ضمن اینکه این گروه مواد غذایی سوخت مغز بوده و مصرف شان برای افزایش عملکرد مغز ضروری است.

فقط برای یادآوری می گوییم خوراکی هایی مانند ماکارونی، برنج قهوه ای و نان های سبوسدار بهترین منابع هیدرات های کربن هستند که نباید فراموش شوند.

۵- شکر
درست است که مزه خوب و دلچسبی دارد اما شکر برای مغزتان چندان هم شیرین و خوشایند نیست و سلامت شما را تهدید می کند. شاید شنیده باشید که شکر برای دندان ها مضر است، کبد را دچار مشکل می کند و وزن را بالا می برد اما گذشته از همه اینها مصرف مداوم شکر روی عملکرد مغز هم تاثیر گذاشته و به نظر می رسد کارآیی آن را کاهش می دهد.

دانشمندان در این زمینه پژوهش های مختلفی انجام داده و تاثیر شکر را روی موش های آزمایشگاهی امتحان کرده اند. نتایج بررسی های آنها نشان می دهد موش هایی که در رژیم غذایی شان فروکتوز زیادی وجود داشت، وقتی در صفحه های پر پیچ و خم یا ماز قرار می گرفتند حرکت شان آهسته شده و قدرت حافظه شان کاهش می یافت اما موش هایی که در رژیم غذایی شان به جای فروکتوز، امگا ۳ وجود داشت، مغزی فعال تر و حرکت های فرزتری داشتند.

براساس این نتایج و دیگر بررسی ها، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که آن دسته از رژیم های غذایی که فقط شامل قند فروکتوز هستند فعالیت های مغز را تحت تاثیر قرار می دهند چون توانایی انسولین را برای کمک به سلول های مغز مختل می کنند. از سوی دیگر، اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند مغز را در مقابل اثرهای منفی شکر مصوننگه دارند.

قند فروکتوز در گروهی از میوه ها پیدا می شوند اما مصرف این مقدار فروکتوز مشکل زا نیست. مشکل زمانی ایجاد می شود که شربت های شیرینی که در شیرینی جات پیدا می شود و همینطور نوشیدنی های شیرین به مقدار زیاد مصرف شوند.

با وجود اینکه این تحقیقات هنوز در مراحل مقدماتی قرار دارداما متخصصان توصیه می کنند برای حفظ سلامت تان مصرف شکر را محدود کرده و به جای آن اسید چرب امگا ۳ بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید. گردو، ماهی سالمون و سویا از جمله منابغ غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند که مصرف آنها برای بهبود عملکرد مغز ضروری است.

۶- نمک
نمک هم به اندازه شکر برای مغز شما مضر است، به ویژه هنگامی که نمک داخل فست فودها و گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، چیپس و همبرگر باشد. نمک جدای از اینکه سبب افزایش فشار خون شما می شود، فعالیت شناختی مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که داشتن رژیم غذایی سرشار از نمک فعالیت های شناختی مغز را به شدت تحت تاثیر قرار داده و سرعت انتقال داده ها را در میان افراد میانسال به طور قابل توجهی کاهش می دهد. اگر نمک به طور مستقیم کمی قبل از خوردن غذا به آن اضافه شود بسیار مضرتر از زمانی است که همراه با غذا پخته می شود.

۷- غذاهای کم ارزش
خیلی از میان وعده های غذایی مانند چیپس و پفک، شیرینی و همینطور فست فودهای لذیذ و خوشمزه در گروه غذاهای کم ارزش قرار می گیرند. متخصصان تغذیه دانشگاه آکسفورد دریافتند که خوردن همبرگر، کباب های آماده، چیپس و دیگر مواد غذایی دارای چربی زیاد می تواند در کاهش عقل و هوش آدم ها مؤثر باشد.

متخصصان با انجام آزمایش هایی روی موش ها به این نتیجه رسیدند موش هایی که در مدت ۱۰ روز به طور مداوم فست فود مصرف می کردند حافظه کوتاه مدت شان آسیب می دید.
خوردن انواع فست فود توان تحرک و فعالیت بدنی را کاهش می دهد. علاوه بر این، محققان معتقدند فست فودها سرشار از چربی هستند که منجر به چاقی، ابتلا به بیماری دیابت و تهدید سلامت بدن در درازمدت می شوند.

اگر نمی خواهید خنگ شوید …
- در اولین قدم از مصرف غذاهای مضر مانند فست فودها، غذاهای پرچرب، کره، نمک، سوسیس و کالباس، چیپس و سیب زمینی سرخ کرده زیاد اجتناب کنید.

- به طور مرتب ورزش کنید و فعالیت جسمی داشته باشید.

- ورزش های ذهنی مانند شطرنج، جدول کلمات متقاطع، سودوکو و … حل کنید.

سوسیس و کالباس
این خبر برای دوستداران فست فودهای خوشمزه بسیار مایوس کننده است اما محققان این بار باز هم سوسیس و کالباس را نشانه گرفته اند و این گروه از غذاها را هم به مواد غذایی خنگ کننده اضافه کرده اند. در مواد غذایی فرآوری شده ترکیبات نگه دارنده مضری وجوددارد که فعالیت مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

طعم دهنده و رنگ های مصنوعی هم چنین مشکلی ایجاد می کنند. از سوی دیگر، براساس یافته های منابع علمی مختلف سوسیس و کالباس ها چربی زیادی دارند، این چربی ها بخش هیپوتالاموس مغز را که مسئول کنترل و تنظیم گرسنگی است، تحت تاثیر قرار داده و چرخه طبیعی بدن را مختل می کند. در نتیجه اختلالاتی در بدن ایجاد می کند و بدین ترتیب با تاثیر بر عملکرد مغز، زمینه چاقی فراهم می شود.

شاید بعضی از افراد فکر کنند بدون مواد غذایی که گفته شد نمیتوانند زندگی کنند اما این نکته قابل یادآوری است که در مصرف هر غذایی باید اعتدال را رعایت کرد.

 

ali.shahmaleki بازدید : 101 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

مریض:آقای دکتر وقتی نفس میکشم سینه ام میسوزه.

دکتر:خوب جانم 2-3روز نفس نکش بعد بیا ببینمت

شخصی واردچشم پزشکی شد و صورت خود را به صورت دکتر نزدیک کرد و چشمش را به دکتر نشان داد و گفت:آقای دکتر ببینید چشمم سرخ شده؟

دکتر:بله 

بیمار :ببینید درد هم میکنه؟

دکتر:آقا شما یک درجه بیشتر تب ندارید.

بیمار:پیکار کنیم ما فقیر بیچاره ها بیشتر از این وسعمون نمیرسه

روزی رییس تیمارستان از دیوانه ها خواست که در استخر خالی شنا کنند دیوانه ها شیرجه زدنند و سر و دستشان شکست ولی یک نفر نپرید رییس به گمان اینکه او عاقل شده از او پرسید:تو چرا نپریدی؟

دیوانه:آخه شنا بلد نیستم

دکتر:سیگار عمرتون رو کم میکنه نباید بکشید.

بیمار:ولی آقای دکتر من الان80سالمه.

دکتر:درسته......ولی اگر سیگار نمی کشیدید الان90سالتون بود

به یه هندونه فروش میگن:عمل سزارین یعنی چی؟ میگه:یعنی بچه به شرط چاقو

اولی :آقای دکتر من فکر میکنم عینک لازم دارم چشمم ضعیفه.

دومی:بله حتما چون اینجا مغازه ی ساندویچ فروشیه

اولی:دکتر به من گفته موقع کار سیگار نکشم.

دومی:پس الان دیگه سیگار نمیکشی؟

اولی:نه کار نمیکنم

مریض:آقای دکتر من فکر میکنم سرطان خون گرفته ام چون به هر جای بدنم دست میزنم درد میکند.

دکتر:شما بدنتان سالم است فقط انشت دستتان شکسته

یه خانومی دو قلو زاییده بچش به همه میگه مامانم یه بچه آورد با یه زاپاس    دکتر اول : امروز یکی از بیمارهام می گفت که ، پدر پدر پدر پدربزرگ خودش رو دیده!!
    دکتر دوم : از دو حال خارج نیست ، یا دروغ میگه ، یا سایکوز حاد داره!
    دکتر اول : نه ، فقط لکنت زبون داره !!!

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

    بیمار: دکتر جون دستم به دامنت ، دیگه تحمل این درد رو ندارم ، بکش منو ، راحت بشم.
    دکتر : آقا جان من خودم کارمو بلدم ، شما لازم نیست یادآوری کنی !؟

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

    بیمار: واقعا عجيبه آقای دکتر! از وقتی شروع کردم به صحبت با شما و دردها و مشکلاتمو براتون گفتم، سردردم کلا از بين رفته.
    دکتر: از بين نرفته خانم ، به من منتقل شده .

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

    دکتر بعد از معاینه و دیدن آزمایشات بیمار میگه: پدر جان ، شما بیماری قلبی دارین . داروهایی رو که براتون نوشتم مصرف کنید . سعی کنید استراحت داشته باشید . به خصوص از پله بالا و پایین نرید . سه ماه دیگه هم بیاید من ببینمتون .
    سه ماه بعد که بیمار میره پیش دکتر .دکتر دوباره آزمایشش میکنه و میگه: تبریک میگم ، وضع قلبتون خیلی بهتره .
    طرف میگه: یعنی حالا میتونم از پله بالا و پایین برم.
    دکتره میگه: البته .
    طرف می پره هوا و میگه: خدا خیرتون بده آقای دکتر، پدرم در اومد از بسکه توی این سه ماه از ناودون رفتم بالا و از پنجره پریدم پایین!!

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

    طرف رفت داروخانه گفت: آقا یک شیشه داروی تقویت مو بدید.
    داروخانه چی پرسید بزرگ یا کوچیک؟
    طرف جواب داد : نه کوچیکشو بدید، من اصلا از موی بلند خوشم نمیآد

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

دکتر:« متأسفانه چشم شما دوربین شده.» حیف نون : «آخ جان! پس می توانم یك حلقه فیلم بیندازم توش و چند تا عكس بگیرم.»

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

مردی به مطب پزشك رفت و گفت: «آقای دكتر! چند وقتی است كه بیماری فراموشی گرفته ام. چه كار كنم؟» پزشك:« اول بهتر است تا فراموش نكرده ای، ویزیت مرا بدهی.»

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

طرف پاش درد میگیره قرص مسكن می ذاره تو جورابش

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

از حیف نون می پرسند «چرا قرص های چرک خشکنت را سر وقت نمی خوری؟» پاسخ می دهد: «می خواهم میكروب ها را غافلگیر كنم.»

ـــــــــــــــــــــــــ جوکهای خنده دار پزشکی ـــــــــــــــــــــــــ

ترکه:« آقای دكتر! انگشتم هنوز به شدت درد می كند!» دكتر: «مگر نسخه دیروز را نپیچیدی؟» ترکه: «چرا، پیچیدم دور انگشتم، ولی اثر نداشت!»

منبع: gigfun.rozblog.com

 

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پورتال سایت سلامت راچگونه ارزیابی میکنید؟
    آیامطالب نظرشماراجلب کرده است؟
    سخنان بزرگان...



    فقير براي سير كردن شكمش در عذاب است و ثروتمند براي معالجه ناراحتي.((بنجامين فرانكلين)) خرما بخورید چرا که شفای دردهاست.((امام علی))سه چیز فراموشی را از بین می برد و حافظه می آورد: تلاوت قرآن، مسواک زدن و روزه گرفتن.((پیامبراکرم ص))ناخن گرفتن درد بزرگ را جلو میگیرد و روزی را زیاد میکند.شستن دستها پیش از غذا و بعد از آن روزی را فراوان کند مانع چربی لباس است و دیده را روشنی بخشد.سیب معده را شستشو دهد و نظیف کند.پس از غذا انگشتان خود را بلیسیدکه خداوند به شما برکت دهد.
    پیش از غذا نمک بخورید اگر مردم از خواص نمک خبر داشتند آنرا بر باز هر مجرب ترجیح میدادند. هرکه قبل از غذا نمک بخورد هفتاد بلا و آفتهایی که جز خدا نمی داند از جانش دور شود.انار را با پیه آن بخورید که معده را دباغی میکند.
    حضرت محمد (ص) : زباله را شب در خانه نگه ندارید و همان روز بیرون ببرید که جایگاه شیطان ( میکرب ) است. نصایح صفحه 447 الی 4حضرت محمد (ص) : از پرخوری بپرهیزید چون بدن را تباه می کند و بیماری به وجود می آورد و سست کننده از عبادت است. مستدرک الوسائل جلد 16 صفحه 210 حدیث 6
    امام علی (ع) : خوردن 21 عدد کشمش سرخ در هر بامداد ناشتا مرض سوء هاضمه معده و سخت دفع نمودن غذا در معده را تسریع میبخشد و شفابخش است. تحف العقول صفحه 96

    امام علی (ع) : حجامت تن را سالم و خرد را محکم کند و سنت رسول خدا (ص) است. تحف العقول صفحه 95

    امام علی (ع) : کسی از شما در حالت ایستاده آب نخورد که موجب دردی میشود که درمان ندارد. تحف العقول صفحه 97 58

    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 183
  • بازدید سال : 2,064
  • بازدید کلی : 19,234
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد حدیث تصادفی

    سلامت وتندرست باشید...
    گواراترین نعمت ها سلامتی است/قدر سلامتیمان رابدانیم......بزرگترین ثروت سلامتی است.
    یکی از مراحل شناخته شده ارزشمند در سلامتی مراقبت همراه با عشق است
    "دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد : جوانی و تندرستی"
    *سلامت*
    عشق تنها مرضي است كه بيمار از آن لذت مي برد.((افلاطون))
    اميد دارويي است كه شفا نمي دهد، اما درد را قابل تحمل مي كند.
    درنگ، بهترين درمان خشم است.
    فضيلت عبارت است از سلامت روح
    براي درمان بدبختي و دردهاي بشر، دوايي بهتر از موسيقي وجود ندارد.((لودويگ وان بتهوون)
    *سلامت*

    دریافت کد حدیث تصادفی

    سایت حقوقی تفریحی

    سايت حقوقي تقريحي

    وبلاگ روانشناسی
    وبلاگ روانشناسي