loading...
سلامتی گواراترین نعمت هاست...
به نام خدا
ali.shahmaleki بازدید : 84 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (1)

غذاهایی برای مغز که به تمرکز شما کمک می کند

جنسینگ، ماهی، انواع توت ها، یا کافئین؟

گاهی حرفهایی در مورد یک ماده ی غذایی یا مکمل‌های غذایی می‌شنوید و ممکن است باور کنید که این مواد می توانند قدرت حافظه، تمرکز و توجه و عملکرد مغز را بالا ببرند. اما آیا واقعا این مواد بر روی مغز تأثیرگذارند؟ چیزی که نمی توان منکر آن شد این است که با بالا رفتن سن، سن بدنمان نیز بالا می رود. اما خبر خوب این است که می توانیم با اضافه کردن غذاها و نوشیدنی های "هوشمند" سلامتی مغزمان را با بالاتر رفتن سن، حفظ کنیم.

کافئین می تواند شما را هوشیارتر کند

هیچ گونه گوی جادویی وجود ندارد که بتواند آی کیو(IQ) شما را بالا ببرد و یا شما را زیرک تر کند اما موادی مانند کافئین می تواند به شما انرژی بیشتری برای متمرکز شدن بدهد. کافئین در موادی مانند قهوه، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی زا و برخی دارو ها وجود دارد که می تواند شما را، هر چند برای مدتی کوتاه، بیدار و هوشیار نگه دارد. البته در بعضی موارد مصرف بیش از حد کافئین می تواند شما را عصبی و ناراحت کند.

شکر می تواند هوشیاری را افزایش دهد

شکر یک منبع انرژی ارجح برای مغز محسوب می شود، (البته ، نه شکری که روی میز صبحانه می‌بینید بلکه گلوکز که بر اثر فرایندی در بدن، از شکر و کربوهیدراتی که شما مصرف می کنید تولید می شود.) به همین دلیل یک لیوان از یک نوشیدنی شیرین می تواند به صورت کوتاه مدت به افزایش حافظه، توانایی فکر کردن و توانایی ذهنی شما کمک کند.

مصرف بیش از حد شکر نیز می تواند تاثیر برعکس و مضری بر حافظه و سایر اعضای بدن شما داشته باشد. امَا مصرف به اندازه و کافی آن می تواند به حافظه ی شما کمک کند، بدون آنکه باعث افزایش وزن شما شود.

برای سوخت رسانی به مغز، صبحانه بخورید

آیا معمولا صبحانه را از وعده غذایی‌‌تان حذف می کنید؟ مطالعات نشان داده‌اند که صبحانه می تواند به تقویت حافظه ی کوتاه مدت و دقت شما کمک کند. دانش آموزانی که صبحانه می خورند نسبت به آنهایی که آن را از وعده غذایی‌شان حذف می‌کنند، تکالیفشان را بهتر انجام می دهند. مواد اصلی‌ای که در برنامه صبحانه و برای سوخت و ساز مغز مفید هستند، شامل غلات کامل با فیبر بالا، مواد لبنی و میوه ها می باشند. فقط فراموش نکنید که در صبحانه ی خود زیاده روی نکنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف صبحانه با کالری بسیار بالا مانع متمرکز شدن شما می شود.

ماهی واقعا یک غذای مفید برای مغز محسوب می شود

ماهی یک منبع پروتئینی سرشار از اسید های چرب امگا 3 ‌ است. ماهی می تواند برای تقویت مغز مفید باشد و کلیدی باشد برای سلامتی مغز. این چربی‌های مفید(امگا 3) می توانند برروی مغز تاثیری شگفت انگیزی داشته باشند. یک برنامه ی غذایی با مقدار بالایی از این مواد می تواند باعث کاهش خطراتی مانند زوال عقل و سکته ی مغزی شود. به علاوه، می تواند در افزایش حافظه، به خصوص در سنین بالا نقش حیاتی ای بازی کند.

برای سلامت مغز و قلب دو وعده ی غذایی شامل ماهی در هفته توصیه می‌شود.

مصرف شکلات و آجیل را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

مغزها و دانه ها منابع خوبی از آنتی اکسیدانهای ویتامین E هستند، که این ماده به کاهش زوال عقلی شناختی در سنین بالا کمک می کنند. شکلات تلخ نیز دارای خواص آنتی اکسیدان هایی است که مانند کافئین حاوی محرک هایی برای افزایش تمرکز می باشد.

از مصرف یک اونس (31 گرم) آجیل و شکلات تلخ در روز برای استفاده از مزیت های آن و بدون اینکه کالری اضافه و یا چربی و قند زیاد جذب کنید لذت ببرید.

اضافه کردن آوکادو و غلات سبوس دار به برنامه ی غذایی

هر عضو از بدن از جمله قلب و مغز به جریان خون نیاز دارد. رژیم غذایی با مقدار بالا از حبوبات سبوسدار و میوه هایی مانند آوکادو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین میزان کلسترول بد را کاهش دهد. این قضیه باعث کاهش خطر تجمع پلاکت ها و همچنین افزایش جریان خون می شود، یعنی یک راه حل ساده و خوشمزه برای خونرسانی هر چه بهتر به مغز.
غلات سبوس داری مانند پاپ کورن و گندم سبوس دار، می توانند به میزان فیبر و ویتامین E برنامه ی غذایی شما کمک کنند. گرچه آوکادو کمی چربی دارد اما می تواند برای شما مفید باشد، چربی های اشباع نشده به جریان خون سالم کمک می کنند.

زغال اخته، ماده ای بسیار مغذی

تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده است نشان می دهد که ایدا اریزا یا بلوبری(نوعی زغال اخته ی آبی رنگ) ممکن است مغز را از آسیب های حاصل از رادیکال های آزاد حفاظت کند و همچنین اثرات ناشی از افزایش سن مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد. همچنین مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از زغال اخته می تواند قدرت یادگیری و عملکرد عضلات را در موش های مسن بالا ببرد و از لحاظ ذهنی آنها را به حد موش های جوان برساند.

مزایای یک رژیم غذایی سالم

این عبارت ممکن است قدیمی باشد ولی حقیقت دارد که، اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، می تواند توانایی شما را برای تمرکز کاهش دهد و به آن صدمه بزند. خوردن بیش از حد زیاد و یا خیلی کم هم می تواند با تمرکز شما تداخل ایجاد کند. یک وعده ی غذایی سنگین می تواند باعث شود که شما احساس خستگی کنید و همچنین دریافت بیش از حد کم کالری نیز می تواند باعث ایجاد حس گرسنگی شود و تمرکز شما را به هم بریزد.

مغز خود را از مزایای یک رژیم غذایی متعادل و شامل طیف گسترده ای از غذاهای سالم بهره مند سازید.

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها؟

قفسه های فروشگاه ها از مکمل های مختلفی که ادعای افزایش سلامتی شما را دارند مملو شده اند. اگر چه گزارش های زیادی مبنی بر افزایش قدرت مغز با مصرف مکمل هایی همچون ویتامین های E، B، C، بتا کاروتن و منیزیم وجود دارند اما این مواد فقط برای افرادی که یک رژیم غذایی ناقص و فاقد این مواد را دارند مفید است.

محققان با احتیاط نسبت به جنسینگ، درخت چهل ساله، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهان دارویی و تاثیر آنها بر مغز خوشبین هستند.

قبل از مصرف این مواد با پزشکتان مشورت کنید.

برای داشتن روزی بزرگ ماده باشید.

آیا می خواهید توانایی تمرکز خود را بالا ببرید؟ روز خود را با یک صبحانه شامل آبمیوه ی طبیعی، نان ساخته شده از غلات سبوس دار و ماهی قزل آلا و یک فنجان قهوه آغاز کنید. علاوه بر داشتن یک وعده ی غذایی کامل و متعادل، کارشناسان توصیه می کنند که:

  • یک خواب خوب شبانه داشته باشید.
  • برای کمک به تقویت قدرت تفکرتان ورزش کنید.
  • برای داشتن فکری آرام و راحت از تکنیک های مدیتیشن استفاده کنید.

 

منبع: WebMD
ali.shahmaleki بازدید : 189 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

اگر شغل شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. این به شما یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ ؛ زمانی که با کامپیوتر کار می کنید و یا در یک شرکت مجبورید در همان موقعیت برای ساعت ها حتی نصف روز بدون فعالیت بنشینید، این نه تنها به شما و چشم شما لطمه می زند، بلکه باعث مشکلات سلامتی دیگر مانند افزایش وزن نیز می شود. با این حال، برای سالم ماندن در محل کار موارد بسیار ساده ای برای حفظ سلامتیتان وجود دارد که باهم مرور می کنیم:
1 - به خود استراحت کوچک بدهید
اگر شغل شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. شما می توانید به کافه تریا یا دستشویی بروید و یا فقط در اطراف فضای اداری راه بروید. این به شما یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.
2 - خوردن میوه جات
هنگامی که شما در محل کار هستید بدی کار اینست که واقعا متوجه نیستید که چه مقدار غذا می خورید. پس باید خوردنیهای مناسب در محل کار داشته باشید مثل میوه و سبزیجاتی مثل هویچ و ….
3 - نوشیدن مقدار زیادی آب
نوشیدن مقدار زیادی آب هنگامی که مشغول به کار هستید بسیار مهم است . هنگامی که شما کم تحرک هستید، فکر می کنید تشنه نیستید، اما در هر صورت بدن به آب نیاز دارد .
4 - ورزش های کوچک
می توانید تمرینات کششی کوچک و یا چند حرکت یوگا را انجام دهید اگر در فضای مورد نیاز بتوانید آن را انجام دهید . کشش بدن به شما اجازه استراحت میدهد
5 - زیاد قهوه نخورید
بسیاری از افرادی که زمان زیادی را در محل کار هستند به قهوه معتاد می شوند. آنها این کار را برای داشتن انرژی بیشتر انجام می دهند چون کافئین قهوه موجب بی خوابی می شود . اعتیاد به کافئین می تواند واقعا اعتیاد ناسالم باشد و اگر می خواهید در محل کار سالم باشید، نیاز به کاهش در مصرف کافئین دارید.
6 - استراحت برای دوری ازمانیتور
چشم منعکس کننده وضعیت سلامتی شماست. استراحت کافی و جلوگیری از نگاه کردن به مانیتور خوب است . چشم خود را مالش ندهید
اگر سالم غذا بخورید، استراحت منظم با تمرینات ورزشی در یک فضای محدود کار، داشته باشید سالم خواهید بود . همچنین عصرانه را با توجه به وزن خودکاهش دهیم.

ali.shahmaleki بازدید : 93 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

بهترين مواد غذايي براي سلامتي پوست

 

 

صنعت آرايشي آمريكا بيش از 32 ميليون دلار در سال 2004 درآمد كسب كرده است. ارقام مشابهي هم براي كشورهاي ديگر توليد كننده اين محصولات وجود دارد. بزرگترين سهم را فروش فراورده هاي تيمار پوست بيش از 8 ميليون دلار را داشته است. بيشتر افراد پول زيادي را براي آرايشهاي گران قيمت مي پردازند تا مشكلات پوستشان مثل جوش هاي صورت، چين و چروك و خشكي پوست درمان شود، اما بيشتر آرايشگران راه ارزان قيمت تر را انتخاب مي كنند و آن پوشاندن عيبهاي پوست با آرايش است. اما سالم ترين و مؤثرترين درمان غذاهايي است كه مشكلات را بهبود مي بخشد. گروهي از خوراكي هاي طبيعي و سالم مي توانند بهبود دهنده مناسب و پيشگيري كننده قوي انواع گوناگون مشكلات پوست  باشند. اين خوراكي ها به طور واضح براي بهبود پوست بهتر است و هزينه مواد گران قيمت آرايشي يا ويزيت دكتر متخصص پوست را بسيار كاهش مي دهد.

1ــ چاي سبز

چاي سبز غني از آنتي اكسيدانهايي است كه التهاب را كاهش مي دهد و سلولهاي پوست را حفظ مي كند. ثابت شده است چاي سبز آسيب ناشي از اشعه خورشيد و اشعه فرابنفش را كاهش مي دهد كه در حقيقت سبب كاهش خطر سرطان پوست مي شود. چاي سبز غني از پلي هيدروفنال هاست تركيباتي كه سرطان را رفع مي كند و با راديكال هاي آزاد مقابله مي كند.

تحقيقات اخير دانشمندان دانشگاه دارويي جورجيا نشان مي دهد بيشترين مقدار پلي هيدروفنال در چاي سبز است. همچنين بعنوان «اكسير جواني» لقب گرفته كه سلولهاي مرده پوست را دوباره فعال مي كند. خواص مفيد ديگر اينكه حاوي مقدار زيادي ويتامين D، C و K، همچنين ريبوفلاوين، روي، كلسيم، منيزيم و آهن است.

2ــ ماهي سالمون

سالمون و ماهيان چرب ديگر، گردو و بذر كتان بالاترين ميزان اسيدهاي چرب را دارند كه كليد سلامت پوست است. اسيدهاي چرب ضروري مثل امگا3 به حفظ سلامتي سلولهاي پوست از طريق جلوگيري از ورود مواد مضر كمك مي كند، همچنين اجازه مي دهد مواد مغذي وارد سلولها شود و مواد زايد خارج شود. امگا3 همچنين مواد فاسدي كه بدن توليد مي كند و سبب صدمه به پوست مي شود را كاهش مي دهد. افزايش مصرف غذاهاي حاوي امگا3 مثل سالمون (نوعي ماهي از خانواده ماهيان آزاد) به نرمي و طراوت پوست كمك مي كند. در رژيم غذايي نسبت 1 به 1 اسيدهاي چرب امگا6 نسبت به امگا3 ايده آل است، اما رژيم غذايي برخي آمريكايي ها 20 به 1 است، بنابراين افزايش مصرف سالمون و ديگر ماهيان چرب در ايجاد نسبت 1 به 1 كمك مي كند. سالمون همچنين غني از پروتئين، پتاسيم، سلنيم و ويتامين B12 است.

3ــ بلوبري (ميوه اي كوچك از خانواده توتها)

بلوبري منبع عالي ويتامين A است كه مواد مغذي پوست سالم را فراهم مي كند. همچنين حاوي سطح بالايي آنتي اكسيدانهاست و راديكالهاي آزاد كه سبب خرابي مسلم سلولهاي پوست مي شود را نابود مي كند. آنتي اكسيدانها و فيتوكميكال ها (منابع غذايي گياهي) در بلوبري، DNA راديكالهاي آزاد را بطور شيميايي خنثي مي كند. و صدمه به سلول را كاهش مي دهد. زماني كه سلولهاي پوست از آسيب و تجزيه حفظ مي شوند، جوانتر مي شوند. بلوبري ها منبع عالي فيبرهاي محلول و غير محلول، ويتامينC، منگنز، ويتامينE و ريبوفلاوين اند.

4ــ هويج، زردك، ...

هوبج، منبع عالي ويتامينA است، كه از نيازهاي غذايي پوست است. همچنين حاوي سطح بالايي آنتي اكسيدانهايند كه از صدمه راديكالهاي آزاد به پوست، جلوگيري مي كند. ويتامين A لازمه رشد و حفظ سلولهاي پوست است و كمبود ويتامين مي تواند سبب خشكي پوست شود. هويج ها همچنين منبع بالايي از فيبر، بيوتن، ويتامين K، C و B6، پتاسيم و تيامين است.

5ــ آب

مقدار زيادي آب بنوشيد ــ حداقل به اندازه آب مورد نياز براي هر فرد ــ آب كافي كمك مي كند پوست جوان و سالم بماند. به نظر مي آيد آب موجود در نوشابه هاي شيرين يا كافئين دار جزء آب مصرفي به حساب نمي آيد، آب نوشيده شده بايستي خالص باشد، آب تميز سلولهاي پوست را دوباره جوان مي كند

ali.shahmaleki بازدید : 106 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (2)

خوبی ها وبدی های موسیقی معمولا وقتي انسان به موسيقي مورد علاقه خود گوش مي دهد احساس لذت مي كند و حالت مطبوعي به او دست مي دهد كه اين وضع در مورد بيماران رواني نيز صدق مي كند. گوش كردن به موسيقي ملايمي كه دوست داريم به اعصابمان آرامش مي بخشد. فايده ديگر موسيقي در زمينه درمان تاثير آن در شخصيت بيمار رواني ، اجتماعي كردن آنان است . بيماران رواني كه معمولان از حيث روابط اجتماعي و مردم داري ، افراد ناتواني هستند به وسيله آوازهاي جمعي از انزوا بيرون مي آيند و دست كم بطور موقت اجتماعي مي شوند. به وسيله موسيقي مي توان بيماران را به هنگام درمان هاي دشوار و حتي عمل هاي جراحي تا حدودي از خود و رنج خود غافل ساخت . يكي ديگر از فوايد موسيقي درماني پديد آوردن احساس آسودگي و آرامش در بيمار است . از اين گذشته به بيماران ياري مي كند كه زمان را به خوشي بگذرانند و كمتر خسته شوند. همچنين اين كار براي شل كردن عضلات و كسب آرامش و نشاط مفيد است . موسيقي لذت تلقين پذيري انسان را تخفيف مي دهد، در حواس و آستانه آنها تاثير و واكنش هاي عضلاني را تقويت مي كند. روانپزشكان كه براي آرامش بخشيدن به اضطراب هاي هيجاني شديد از موسيقي به جاي دارو و آرامبخش استفاده مي كنند

ali.shahmaleki بازدید : 86 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)
نام موسیقی:
ساحل شن سیاه

هنرمند: G.E.N.E.
حجم فایل (مگابایت): 4.8
نوع فایل: ام‌پی‌تری فشرده‌شده
آلبوم: غوغای آرام
سال انتشار: 1997
دسته: مخصوص تفکر و عبادت
شماره‌ی تراک: 4
مدت: 0:05:14
کیفیت: 128
بسامد: 48000

Music name:

Black Sand Beach

 

Artist: G.E.N.E.

Size (MB): 4.8

Type: Rared MP3

Album: Pacific Pearls

Year: 1997

Genre: Meditative

Track number: 4

Duration: 0:05:14

Bitrate: 128

Frequency: 48000

 

دانلود این موسیقی با لینک مستقیم


Download this music via direct link

 

Password: http://ali-hort.blogsky.com/1392/12/04/post-2975/Pacific-Peals

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پورتال سایت سلامت راچگونه ارزیابی میکنید؟
    آیامطالب نظرشماراجلب کرده است؟
    سخنان بزرگان...



    فقير براي سير كردن شكمش در عذاب است و ثروتمند براي معالجه ناراحتي.((بنجامين فرانكلين)) خرما بخورید چرا که شفای دردهاست.((امام علی))سه چیز فراموشی را از بین می برد و حافظه می آورد: تلاوت قرآن، مسواک زدن و روزه گرفتن.((پیامبراکرم ص))ناخن گرفتن درد بزرگ را جلو میگیرد و روزی را زیاد میکند.شستن دستها پیش از غذا و بعد از آن روزی را فراوان کند مانع چربی لباس است و دیده را روشنی بخشد.سیب معده را شستشو دهد و نظیف کند.پس از غذا انگشتان خود را بلیسیدکه خداوند به شما برکت دهد.
    پیش از غذا نمک بخورید اگر مردم از خواص نمک خبر داشتند آنرا بر باز هر مجرب ترجیح میدادند. هرکه قبل از غذا نمک بخورد هفتاد بلا و آفتهایی که جز خدا نمی داند از جانش دور شود.انار را با پیه آن بخورید که معده را دباغی میکند.
    حضرت محمد (ص) : زباله را شب در خانه نگه ندارید و همان روز بیرون ببرید که جایگاه شیطان ( میکرب ) است. نصایح صفحه 447 الی 4حضرت محمد (ص) : از پرخوری بپرهیزید چون بدن را تباه می کند و بیماری به وجود می آورد و سست کننده از عبادت است. مستدرک الوسائل جلد 16 صفحه 210 حدیث 6
    امام علی (ع) : خوردن 21 عدد کشمش سرخ در هر بامداد ناشتا مرض سوء هاضمه معده و سخت دفع نمودن غذا در معده را تسریع میبخشد و شفابخش است. تحف العقول صفحه 96

    امام علی (ع) : حجامت تن را سالم و خرد را محکم کند و سنت رسول خدا (ص) است. تحف العقول صفحه 95

    امام علی (ع) : کسی از شما در حالت ایستاده آب نخورد که موجب دردی میشود که درمان ندارد. تحف العقول صفحه 97 58

    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 69
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 206
  • بازدید سال : 2,087
  • بازدید کلی : 19,257
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد حدیث تصادفی

    سلامت وتندرست باشید...
    گواراترین نعمت ها سلامتی است/قدر سلامتیمان رابدانیم......بزرگترین ثروت سلامتی است.
    یکی از مراحل شناخته شده ارزشمند در سلامتی مراقبت همراه با عشق است
    "دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد : جوانی و تندرستی"
    *سلامت*
    عشق تنها مرضي است كه بيمار از آن لذت مي برد.((افلاطون))
    اميد دارويي است كه شفا نمي دهد، اما درد را قابل تحمل مي كند.
    درنگ، بهترين درمان خشم است.
    فضيلت عبارت است از سلامت روح
    براي درمان بدبختي و دردهاي بشر، دوايي بهتر از موسيقي وجود ندارد.((لودويگ وان بتهوون)
    *سلامت*

    دریافت کد حدیث تصادفی

    سایت حقوقی تفریحی

    سايت حقوقي تقريحي

    وبلاگ روانشناسی
    وبلاگ روانشناسي